torstai 7. helmikuuta 2013

Unohdusten unohdus

Tiistaina mun piti iltasella ajella Vapun treeneihin, mutta, käsittämätöntä kyllä, unohdin koko jutun. Kalenterini on tällä hetkellä yksi iso kaaos, joka pursuilee valmennuskurssia, töitä, lukusuunnitelmia ja erinäisiä pikkutapahtumia. Jotenkin onnistuin sitten sekoittamaan viikot (olin alun perin menossa Vapun luokse ajatuksissani jo edellisellä viikolla). Noloa, mutta ennen kaikkea harmittaa, etten päässyt katsastamaan Sätkän hyppytekniikkaa!

Maanantaina kävimme HAUn tokoissa. Ruutuun Sätkä haki sekä voi- että evl-malliin liian taakse, mikä oli positiivista verrattuna edelliskertaiseen etupainotteiseen paikkaan. Jollakin kerralla Sätkä arpoi vähän paikkaa, mutta hienon aktiivisesti se kuitenkin haki ennen pysäytyskäskyä. Loppuosaa treenasin kääntymällä oikealle, ja yhäkin koira vaati sen olan yli vilkaisun tullakseen vasemmalle puolelle seuraamaan. Sitten kokeilimme pitkästä aikaa hyppynoutoa. Normaali versio sujui hyvin, mutta vinot noudot olivat selvästi unohtuneet. Yritin ketjuttaa takaperin, mutta paremmin toimi kun annoin joko vartaloavun tai uuden hyppykäskyn. Ilman kapulaa Sätkä kyllä tuli vinostikin hypyn kautta, joten kapulan liittäminen mukaan ei pitäisi olla vaikea prosessi (varsinkin kun se on joskus jo osattu). Jäävät kävin kaikki läpi, ei erotteluongelmaa. Seuraamisen paikkaa olen lähtenyt siirtämään taakse nose-touchin avulla (vasen kämmen avoinna), mutta vaikka kotioloissa Sätkä on tehnyt siistiä jälkeä, niin korkea vire johti taas valumiseen. Askeleissa äänteli herkästi. Paikallaoloja tehtiin kaksi, molemmat pariminuuttisia. Ekalla Sätkä makasi ja olin itse vinossa piilossa ---> törkeä kylkiasento kohti piiloa ekan minuutin jälkeen. Tätä pitäisi treenata! Tokalla Sätkä istui ja olin itse näkyvillä & kävin satunnaisesti palkkaamassa.

Veera kokeili lopuksi seurauttaa Sätkää, ja hyi kamala miten se nojaa! Koira näyttää siltä että menettää tasapainonsa hetkenä minä hyvänsä. Veera yllättyi miten vähän Sätkä todellisuudessa painoi. Tästä ilmeisesti johtuu se, että mulle aina kommentoidaan että hui kun se painaa, ja mä ihmettelen että miten niin? Harmi ettei tuomari näe muuta kuin tuon törkeän nojaamisen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti